זרעי צ’יה יתרונות וחסרונות

נעים להכיר כוכב חדש עם שם שעוד לא היה לנו… זרעי צ'יה!

הכוכב החדש- צ'יאה (chia) נכנס לחיינו בתקופה האחרונה כרוח סערה.

רק הגיע והוא נחשב למזון על המפוצץ בחומרים מזינים ובעל השפעה טובה על כל גופנו ובכלל מכיל רק דברים טובים.

הצ'יה הוא צמח ממשפחת המרווה ממשפחת השפתניים, הגדל במרכז ודרום מקסיקו וגואטמלה.

זרעי הצ'יה הם זרעים שחורים וקטנים שמקטינים את הסיכון לסרטן, מחלות לב, סכרת ועוד  ותורמים לדיאטה.

זרעי הצ'יה היו בעבר מרכיב חשוב במזון של האצטקים ושל בני המאיה . המילה צ'יה בשפת המאיה היא כוח. ולמרות כל הסגולות רק לאחרונה זוהו הזרעים כמזון על ונכנסו למודעות בכל העולם.

כמה עובדות על זרעי הצ'יה?

  1. הצ'יה עשיר בחומרים מזינים ודל בקלוריות. במנה של 28 גרם (בערך שתי כפות) יש בסה"כ 137 קלוריות.
  2. הוא מכיל חומצות שומן אומגה 3, סידן, מנגן, מגנזיום וזרחן בכמות יומית מומלצת ואפילו מכילים הזרעים אבץ, אשלגן וויטמינים B1 B2 ו B3.
  3. הצ'יה נחשב לדגן מלא הגדל לרוב בגידול אורגני ואינו מכיל גלוטן. חשוב לוודא שזרעי הצ'יה הינם אורגנים, זרעים שאינם אורגנים אינם מכילים את סגולות הצ'יה.
  4. זרעי צ'יה עשירים בנוגדי חמצון ועשויים להפחית את הסיכון לסרטן ולמחלות שונות.
  5. הצ'יה גורם לתחושת שובע. הוא מכיל הרבה חלבון, סופג מים בכמות גדולה וכשהזרעים של הצ'יה נוגעים במים הצ'יה הופך לג'ל- ומתקבלת תחושת שובע.

אך כמו בכל דבר כדי להינות מסגולות הצ'יה חשוב לשלב אותו בתזונה בריאה באופן כללי. לא מספיק לאכול אותו לבדו מבלי להביט על התמונה הכללית.

מה יש בזרעי הצ'יה?

  • בזרעי צ'יה פי 8 יותר אומגה 3 מדג סלמון
  • בזרעי צ'יה פי 3 יותר ברזל מתרד
  • בזרעי צ'יה פי 15 יותר מגנזיום מברוקולי
  • בזרעי צ'יה פי 6 יותר סידן מחלב
  • בזרעי צ'יה פי 3 יותר אנטיאוקסידנטים מאוכמניות כחולות
  • בזרעי צ'יה יותר סיבים תזונתיים מגרעיני פשתן יותר חלבונים מסויה

איך לשלב את הצ'יה באוכל?

כאמור, כשהזרעים של הצ'יה נוגעים במים הצ'יה הופך לג'ל. ולכן ניתן להוסיף אותו לדייסות, פודינג, ריבות, שייקים ואפילו לדברי אפייה ניתן לשלב את זרעי צ'יה בתבשילים, סלטים ובארוחות הבוקר. ניתן לכתוש אותם, להוסיף לגלידות או לקפה, לבשל את הגרעינים עם כל מאכל אחר, או לאכול אותם כפי שהם.

מומלץ לשמור בקירור לאחר הפתיחה.

 זרעי צ'יה ספורט

 זרעי הצ'יה מספקים אנרגייה ולכן ספורטאים נוהגים להשתמש בו לחיזוג הגוף, חיזוק הסיבולת הגופנית וניקוי טבעי של מערכת העיכול.

זרעי צ'יאה לפנים

לקבלת עור פנים חלק, ניתן להשרות זרעי צ'יאה כל הלילה ועם הג'ל שמתקבל לרחוץ את הפנים.

כמה יומית מומלצת של זרעי הצ'יה :

כמות מומלצת: כ- 15 גרם ביום, או 2 כפיות.

לסיכום,

כולנו מחפשים דרכים שונות מידי יום כדי לאזן את גופנו ולתת לו תחושה טובה ובריאה יותר. זרעי צ׳יה אורגניים הם מזון על איכותי בעל סגולות בריאותיות עצומות המסייע לשיפור תפקודו התקין של הגוף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *